MOTORY - VÝKONY
  T 815-2 TERRNo1, JAMAL, ARMAX
Označení T3A T3B-928.10 T3B-928.40 T3B-928.50 T3B-928.60 T3B-928.70
Typ 8V 10V 12V 12VT 8VTM 8VTM 8VTM 8VTM 8VTM
Výkon [kW] 170 210 235 275 230 270 230 255 300
Otáčky [1/min] 2200 2000 1800
Max. moment [Nm] 810 1030 1150 1230 1300 1670 1400 1570 1830
Otáčky [1/min] 1400 1200 1200
Min. měrná spotřeba
paliva [g/kWh]
218 218 220 215 198 197 200 200 195
Měrná spotřeba
oleje [g/kWh]
1 0,35
Emise - úroveň EHK R 49,012200 EURO I
interní homologace pro
Rusko
EURO I
interní homologace pro
Rusko
EURO II


MOTORY - PARAMETRY
  T 815-2 TERRNo1, JAMAL, ARMAX
Označení T3A T3B-928.10 T3B-928.40 T3B-928.50 T3B-928.60 T3B-928.70
Typ 8V 10V 12V 12VT 8VTM
Hmotnost [kg] 980 1160 1290 1370 1090
Stř. proběh do poruchy [km] 50000 cíl 300000
životnost do GO [tis. km] 500 cíl 1000
Kompresor-max.tlak [MPa] 0,8 0,8/1,3
Příruba spojka TATRA TATRA


MOTORY - SERVISNÍ LHŮTY
  T 815-2 TERRNo1, JAMAL, ARMAX
Označení T3A T3B-928.10 T3B-928.40 T3B-928.50 T3B-928.60 T3B-928.70
Typ 8V 10V 12V 12VT 8VTM
Servisní interval [km]  
- výměna oleje 20000 30000-60000 *
- vložka č.oleje 60000-120000 *
- vent. vůle 30000
- otv. tlak vstřik.                           180000 360000
- vložka čist. paliva 15000 - 30000
-odstř. čistič oleje 30000
*- dle kvality oleje a jeho zatřidění v klasifikaci TATRA TDS

PODÉLNÝ ŘEZ MOTOREM T3B-928.70


MOTOR T3B-928.70


POROVNÁNÍ PARAMETRŮ MOTORŮ


CHARAKTERISTIKY MOTORŮ
 


PALIVOVÝ SYSTÉM
  T 815-2 TERRNo1, JAMAL, ARMAX
Nádrže plechové 140 a 230 l, netěsné, praskání konzol nová řada 220, 320 a 420 l, nový tvar nádrží, pohliníkovaný
povrch, výrazně vyšší životnost a odolnost proti praskání,
nové řešení konzol a upevnění na rámu
Filtrace hrubý čistič a jemné čističe MOTORPAL filtry FLEETGUARD a SEPAR (mnohonásobně lépe
zachytí především vodu v palivu) SEPAR může být s
ohřevem paliva
Umístění čističů na konzole sání na konzole sání, jemný čistič na plášti ventilátoru motoru
Palivové čerpadlo Morupa Bosch


SÁNÍ
  T 815-2 TERRNo1,JAMAL,ARMAX
Typ čističe, potrubí SPP 1200, o 130 mm SPP 1200, o 130 mm
Odprášení ne automatické odprášení
Konzola čističe dvoudílná s podpěrou, součástí DNK,
průchod přes kryty
jednodílná, samostatná, mimo kryt, vyšší tuhost
Dvojitý čistič ne montáž na přání - DONALDSON STG 14-0059 (SK8)


NOVINKY MOTORU EURO 3
· Pro dosažení vyšší stability ve spotřebách oleje a snížení opotřebení dosedací plochy válce na klikové skříni byl válec ve spodní části zesílen a dosedací plocha byla rozšířena.
· Zmenšení průměru vývrtu pro vstřikovací trysku napomohlo zvýšení pevnosti středu hlavy válce.
· Výkonnější ventilátor a účinnější chladiče vzduchu vystupujícího z turbodmychadla udržují teploty válcových jednotek v bezpečných mezích.
· Turbodmychadlo fy HOLSET s regulací "WASTE-GATE" umožňuje zvýšit krouticí moment v nízkých otáčkách motoru při zachování schopnosti práce ve vysokých nadmořských výškách.
· Drážkovaná ojniční ložiska fy MIBA jsou odolnější proti zatížení a nečistotám a zaručují dosažení vyšší životnosti.
· Nové olejové čerpadlo dodává do mazacího okruhu větší množství oleje a zvyšuje stabilitu tlaku oleje v průběhu celé životnosti motoru.
· Nová vstřikovací tryska má kromě menších rozměrů vyšší odolnost proti vysokým teplotám a méně zatěžuje pružinu vstřikovače. Tím je umožněno bez doseřizování vstřikovače prodloužit výměnnou lhůtu trysky ze 180 na 360 tisíc kilometrů.
· Nově vyvinutý vstřikovač svou konstrukcí hrdla přívodu paliva zamezuje pronikání paliva do mazacího oleje při vzniku eventuální netěsnosti.
· Širší palec vačky výfukového ventilu zlepšil parametry motoru ve vyšších otáčkách. Navíc umožnil zvýšit předpětí pružin výfukových ventilů a posílit tak účinek motorové brzdy.
· Kliková skříň a kliková hřídel jsou v kritických místech zesíleny.
· Vstřikovací čerpadlo má elementy většího průměru a byl zesílen jeho náhon.
· Tvar spalovacího prostoru v pístu i sacího kanálu v hlavě válce byl optimalizován pro použití osmiotvorové vstřikovací trysky.
· Délka vstřikovacích trubek byla zvětšena.


Zpět na stranu "Tatra TerrN°1"