CISTERNA T 111 C
TATRA 111 C
Cisterna je namontována na speciálním podvozku Tatra 111. Nádrž je zhotovena z 5 mm plechu a je rozdělena na tři díly, čímž je zlepšena stabilita při rozjezdech, brždění a v zatáčkách a každý díl může být samostatně plněn a vypouštěn. Čerpací zařízení umožňuje stáčení pohonných hmot ze železničních cisteren, přečerpávání z jedné nádrže do druhé, výdej jednotlivým vozidlům nebo letounům apod.
Technické údaje:  
Značka, typ vozidla
T 111 C
MOTOR :
typ motoru
T111A, naftový, čtyřdobý, s válci do V, chlazený vzduchem
palivo
motorová nafta
počet válců
12
obsah válců
14 825 cm3
Vrtání x zdvih
110 x 130 mm
výkon morotu
180 k při 1 800 ot./min
HLAVNÍ ROZMĚRY VOZU :
rozchod kol vpředu
2 080 mm
rozchod kol vzadu
1 800 mm
rozvor
4 175 + 1 220 mm
celková šířka
2 500 mm
celková výška
2 760 mm
světlá výška
280 mm
pohotovostní hmotnost
11 100 kg
užitečné zatížení vozu (včetně posádky)
7 500 kg
zatížení náprav
prázdný vůz, přední / zadní
3 900 / 3 600 + 3 600 kg
plně zatížený vůz, přední / zadní
3 900 / 7 350 + 7 350 kg
celková hmotnost
18 600 kg
přípustná celková hmotnost přívěsu(ů)
22 000 kg
průměr otáčení
20 m
RYCHLOST A SPOTŘEBA :
průměrná spotřeba paliva na 100 km
40 až 45 litrů
základní spotřeba
34 litrů
spotřeba oleje na 100 km
asi 0,8 l motorového
asi 0,6 l jiného k mazání
max. rychlost vozu na I. redukci
61,5 km/hod na 4. rychlost silniční
max. rychlost vozu na II. redukci
25,6 km/hod na 4. rychlost teréní
max. rychlost vozu s přívěsem
podle terénu
max. stoupavost při teréním převodu zpátečním
61,5 %
max. stoupavost na přímý záběr při teréním převodu
4,5 %
KAROSÉRIE :
druh karosérie
cisterna 7 000 litrů
počet dveří
2
šířka dveří
73,5 cm
počet sedadel vpředu
3
vytápění, větrání
teplým vzduchem od motoru, větrání kabiny okny
PODVOZEK :
druh mazání
maznice na jednotlivých mazacích místech
druh převedovky
čtyřstupňová a dvoustupňovou přídavnou přavodovkou, mechanicky řazené
počet rychlostních stupňů
(4 + 1 zpětný) x 2
převodové poměry na jednotlivé stupně
I. 5,29 ; II. 2,78 ; III. 1,62 ; IV: 1,00 ; Z 5,91
počet stupňů redukce
2
převod redukce
silniční 1 : 1,82 ; teréní 1 : 4,51
převod v nápravě
1 : 3,19
převody celkové
na I. redukci
i. 30,7 ; II: 16,15 ; III. 9,4 ; IV: 5,8 ; Z 34,3
na II. redukci
I. 76,0 ; II. 40,0 ; III. 23,3 IV: 14,38 ; Z 85,1
spojka
suchá, kotoučová, dvoulamelová
řízení
šnekové, s kolíkem uloženým na jehlách
počet náprav
3
z toho poháněných
3
druh pohonu
kuželová soukolí Gleason, (Eloid nebo Klingenberg), čelní diferenciály
druh hnací nápravy
kyvadlové polonápravy
pérování přední
čtvrteliptická listová pera, šikmo uložená
pérování zadní
půleliptická listová pera, podélně uložená
brzdy provozní, druh
vzduchotlaková soustava, Autobrzdy Jablonec
počet bubnů
6
průměr bubnu
440 mm
plocha brzdového obložení
3 825 cm2
pomocná brzda
ruční, převodová
ráfky
10" - 20
rozměr pneumatik
11,00" - 20
počet pneumatik
10 +2 náhradní
huštění pneumatik
předních
5,5 atm
zadních
5,8
obsah palivové nádrže
135 litrů
obsah oleje v převodovce
7,5 litru
obsah oleje v nápravách
3 x 6 litrů
obsah oleje v redukci
7 litrů
obsah oleje v motoru
23 litrů
hmotnost podvozku
7 160 kg (s budkou a jednoduchým rámem pro cisternu, bez výstroje)
elektrické zařízení, napětí
12 V
akumulátory
2 kusy - 12 V / 105 Ah
dynamo
2 kusy - 200 W / 12V
přepínání světel
nožní
ukazatel směru
šipky
přístroje na palubní desce
rychloměr, teploměr oleje, tlakoměr brzdy, ampérmetr, kontrolní svítilny (2 červené, zelená, modrá)

Zpět na stranu "Technická data T 111"