TATRA 138 S1M |
Originalita tatrovácké koncepce dělá toto vozidlo zcela bezkonkurenční všude tam, kde končí udržovaná silnice a začíná těžký, pro mnohá vozidla nesjízdný terén. Toto je dáno možností pohonu všech kol, uzamčením diferenciálů a dostatečně výkonným motorem. |
![]() |
Vozidlo je určené pro práci v nejtěžších provozních podmínkách (v lomech, na staveništích apod.). Speciální robustní korba lžícovitého tvaru s ochranným štítem nad kabinou řidiče se sklápí dozadu za 15 vteřin a lze v ní přepravovat všechny druhy sypkých a polotekutých materiálů. | |
Technické údaje: | |
Značka, typ vozidla |
T 138 S1M |
MOTOR : | |
typ motoru |
T928-12, naftový, čtyřdobý, s válci do V, chlazený vzduchem |
palivo |
motorová nafta |
počet válců | 8 |
obsah válců |
11 762 cm3 |
vrtání x zdvih |
120 x 130 mm |
výkon motoru |
180 k při 2 000 ot./min |
kroutící moment | 72 kpm při 1 200 ot./min |
HLAVNÍ ROZMĚRY VOZU : | |
rozchod kol vpředu |
1 930 mm |
rozchod kol vzadu | 1 752 mm |
rozvor |
3 690 + 1 320 mm |
celková šířka |
2 438 mm |
celková výška |
2 645 mm |
celková délka | 7 140 mm |
světlá výška (zatížený stav) |
290 mm |
pohotovostní hmotnost |
9 740 kg |
užitečné zatížení vozu (včetně posádky) |
11 260 kg |
zatížení náprav | |
plně zatížený vůz, přední / zadní |
5 000 / 8 870 + 8 870 kg |
maximálně zatížený vůz, přední / zadní | 5 000 / 9 000 + 9 000 kg |
celková hmotnost |
22 740 kg |
maximální technické zatížení (povolené výrobcem) |
13 000 kg |
maximální přípustná hmotnost přívěsu | 15 000 kg |
průměr otáčení |
18,5 m |
RYCHLOST A SPOTŘEBA : | |
průměrná spotřeba paliva na 100 km |
30 litrů |
max. rychlost vozu |
71 km/hod |
max. brodivost s namontovaným topením | 400 mm |
KAROSÉRIE : | |
druh karosérie |
jednostranná sklápěčka s olejovým sklápěčem |
počet dveří |
2 |
počet sedadel vpředu |
3 |
vytápění, větrání |
nezávislé naftové topení o výkonu
6 000 kcal/hod |
objem korby bez navršení | 7 m 3 |
PODVOZEK : | |
druh mazání |
maznice na jednotlivých mazacích místech |
druh převodovky |
pětistupňová s dvoustupňovou přídavnou převodovkou, mechanicky řazená,
2. až 5. stupeň synchronizován |
počet rychlostních stupňů |
(5 + 1 zpětný) x 2 |
počet stupňů redukce |
2 |
spojka |
suchá, kotoučová, dvoulamelová |
řízení | je vybaveno olejovým posilovačem |
počet náprav |
3 |
z toho poháněných |
3 |
druh pohonu |
čelní diferenciály,
elektropneumatická uzávěrka |
druh hnací nápravy |
kyvadlové polonápravy |
pérování přední |
torzní tyče, uložené podélně |
pérování zadní |
půleliptická listová pera, podélně uložená |
brzdy provozní, druh |
vzduchotlaková soustava, Autobrzdy Jablonec |
počet bubnů |
6 |
pomocná brzda |
ruční, převodová |
ráfky |
10" - 20 |
rozměr pneumatik |
11,00" - 20 |
počet pneumatik |
10+1 záložní |
obsah palivové nádrže |
200 litrů |
elektrické zařízení, napětí |
24 V |
akumulátory |
2 kusy - 12 V / 165 Ah |
dynamo |
500 W / 24 V |