SKLÁPĚČ T 138S1M

TATRA 138 S1M

Originalita tatrovácké koncepce dělá toto vozidlo zcela bezkonkurenční všude tam, kde končí udržovaná silnice a začíná těžký, pro mnohá vozidla nesjízdný terén. Toto je dáno možností pohonu všech kol, uzamčením diferenciálů a dostatečně výkonným motorem. 
Vozidlo je určené pro práci v nejtěžších provozních podmínkách (v lomech, na staveništích apod.). Speciální robustní korba lžícovitého tvaru s ochranným štítem nad kabinou řidiče se sklápí dozadu za 15 vteřin a lze v ní přepravovat všechny druhy sypkých a polotekutých materiálů.
Technické údaje:  
Značka, typ vozidla
T 138 S1M
MOTOR :
typ motoru
T928-12, naftový, čtyřdobý, s válci do V, chlazený vzduchem
palivo
motorová nafta
počet válců 8
obsah válců
11 762 cm3
vrtání x zdvih
120 x 130 mm
výkon motoru
180 k při 2 000 ot./min
kroutící moment 72 kpm při 1 200 ot./min
HLAVNÍ ROZMĚRY VOZU :
rozchod kol vpředu
1 930 mm
rozchod kol vzadu 1 752 mm
rozvor
3 690 + 1 320 mm
celková šířka
2 438 mm
celková výška
2 645 mm 
celková délka 7 140 mm
světlá výška (zatížený stav)
290 mm
pohotovostní hmotnost
9 740 kg
užitečné zatížení vozu (včetně posádky)
11 260 kg
zatížení náprav
plně zatížený vůz, přední / zadní
5 000 / 8 870 + 8 870 kg
maximálně zatížený vůz, přední / zadní 5 000 / 9 000 + 9 000 kg
celková hmotnost
22 740 kg
maximální technické zatížení (povolené výrobcem)
13 000 kg
maximální přípustná hmotnost přívěsu 15 000 kg
průměr otáčení
18,5 m
RYCHLOST A SPOTŘEBA :
průměrná spotřeba paliva na 100 km
 30 litrů
max. rychlost vozu 
71 km/hod
max. brodivost s namontovaným topením 400 mm
KAROSÉRIE :
druh karosérie
jednostranná sklápěčka s olejovým sklápěčem
počet dveří
2
počet sedadel vpředu
3
vytápění, větrání
nezávislé naftové topení o výkonu 6 000 kcal/hod
objem korby bez navršení 7 m 3
PODVOZEK :
druh mazání
maznice na jednotlivých mazacích místech
druh převodovky
pětistupňová s dvoustupňovou přídavnou převodovkou, mechanicky řazená, 2. až 5. stupeň synchronizován
počet rychlostních stupňů
(5 + 1 zpětný) x 2
počet stupňů redukce
2
spojka
suchá, kotoučová, dvoulamelová
řízení  je vybaveno olejovým posilovačem
počet náprav
3
z toho poháněných
3
druh pohonu
 čelní diferenciály, elektropneumatická uzávěrka
druh hnací nápravy
kyvadlové polonápravy
pérování přední
torzní tyče, uložené podélně
pérování zadní
půleliptická listová pera, podélně uložená
brzdy provozní, druh
vzduchotlaková soustava, Autobrzdy Jablonec
počet bubnů
6
pomocná brzda
ruční, převodová
ráfky
10" - 20
rozměr pneumatik
11,00" - 20
počet pneumatik
10+1 záložní
obsah palivové nádrže
200 litrů
elektrické zařízení, napětí
24 V
akumulátory
2 kusy - 12 V / 165 Ah
dynamo
 500 W / 24 V

Zpět na stranu "Technická data T 138"