Technické údaje základních vyráběných typů TATRA 148


Údaj

TATRA 148 S3

TATRA 148 S1

TATRA 148 VNM

TATRA 148 NTt 6x6

TATRA 148 NTt 4x4

Rozměry :

Délka 7 295 mm 7 165 mm 8 595 mm 6 735 mm 5 535 mm
Šířka (max.) 2 500 mm 2 500 mm 2 500 mm 2 500 mm 2 500 mm
Výška nezatíženého automobilu 2 610 mm 2 645 mm 2 900 mm 2 500 mm 2 500 mm
Světlá výška 290 mm 290 mm 290 mm 290 mm 290 mm
Rozvor kol 3 690 + 1 320 mm 3 690 + 1 320 mm 4 260 + 1 320 mm 3 690 + 1 320 mm 3875 mm
Rozchod kol
- přední nápravy 1 966 mm 1 966 mm 1 966 mm 1 966 mm 1 966 mm
- zadních náprav 1 770 mm 1 770 mm 1 770 mm 1 770 mm 1 770 mm
Světlá výška od podlahy plošiny k napnuté plachtě
- v nižší poloze - - 1 585 mm - -
- ve vyšší poloze - - 1 885 mm - -
Rozměr ložné plochy (mm) 4 320 x 2 290 x 812 3 800 x 2 150 x 1 150 5 000 x 2 300 x 1 100 - -
Ložná plocha 9,9 m2 - 11,45m2 - -
Ložný objem (obrysový) 8 m3 9 m3 - - -
Sklon naklápěcí plošiny při max. zdvihu
- do stran 48°- 2° - - - -
- dozadu 48°- 2° 68°- 2° - - -
Výška nezatížené točnice - - - 1 270 + (-) 30 mm 1 270 + (-) 30 mm
Výška tažného zařízení 1 050 mm - 780 mm - -

Hmotnosti :

Pohotovostní hmotnost 10 800 kg 10 700 kg 10 500 kg 8 500 kg 6 440 kg
Maximální zatížení 15 200 kg 15 300 kg 13 000 kg - -
Maximální celková hmotnost 26 000 kg 26 000 kg 23 500 kg - -
Maximální zátěžná hmotnost točnice - - - 10 000 kg 7 500 kg
Podíl maximální celkové hmotnosti na nápravy
- přední 6 000 kg 6 000 kg 5 000 kg 4 700 kg 4 150 kg
- zadní 2 x 10 000 kg 2 x 10 000 kg 2 x 9 250kg 2 x 7 020 kg 10 000 kg
Maximální hmotnost přívěsu
- na silnici 16 000 kg - 20 000 kg - -
- v terénu - - 16 000 kg - -
Maximální hmotnost návěsové soupravy - - - 37 000 kg 30 000 kg

Jízdní vlastnosti :

Vnější stopový průměr zatáčení 18,5 + (-) 1 m 18,5 + (-) 1 m 18,5 + (-) 1 m 18,5 + (-) 1 m 18,5 + (-) 1 m
Vnější obrysový průměr zatáčení 20 + (-) 1 m 20 + (-) 1 m 21 + (-) 1 m 20 + (-) 1 m 15,2 + (-) 1 m
Nájezdový úhel
- vpředu 41° 40° 40° 40° 41°
- vzadu 65° 47° 25° - -
Brodivost včetně vodní vlny 400 mm 400 mm 400 mm 400 mm 400 mm
Po demontování naftového topení 800 mm 800 mm 800 mm 800 mm 800 mm
Základní spotřeba paliva 31,2 l / 100 km +(-) 5% při rychlosti 50 km/h 31,2 l / 100 km +(-) 5% při rychlosti 50 km/h 31,2 l / 100 km +(-) 5% při rychlosti 50 km/h 31,2 l / 100 km +(-) 5% při rychlosti 50 km/h 31,2 l / 100 km +(-) 5% při rychlosti 50 km/h

Motor :

Typ T2 - 928 - 1E T2 - 928 - 1E T2 - 928 - 17E T2 - 928 - 1E T2 - 928 - 1E
Počet válců 8 8 8 8 8
Vrtání / zdvih 120 / 140 mm 120 / 140 mm 120 / 140 mm 120 / 140 mm 120 / 140 mm
Objem válců 12 666, 8 cm3 12 666, 8 cm3 12 666, 8 cm3 12 666, 8 cm3 12 666, 8 cm3
Jmenovitý výkon 148, 6 kW + 5% (202 k) při otáčkách 2000 ot.min-1 148, 6 kW + 5% (202 k) při otáčkách 2000 ot.min-1 148, 6 kW + 5% (202 k) při otáčkách 2000 ot.min-1 148, 6 kW + 5% (202 k) při otáčkách 2000 ot.min-1 148, 6 kW + 5% (202 k) při otáčkách 2000 ot.min-1
Maximální redukovaný točivý moment 813, 9 N.m (83 kp.m) při 1 200 - 1 400 ot.min-1 813, 9 N.m (83 kp.m) při 1 200 - 1 400 ot.min-1 798, 3 N.m (81,4 kp.m) při 1 200 ot.min-1 813, 9 N.m (83 kp.m) při 1 200 - 1 400 ot.min-1 813, 9 N.m (83 kp.m) při 1 200 - 1 400 ot.min-1
Maximální otáčky 2 000 ot.min-1 2 000 ot.min-1 2 000 ot.min-1 2 000 ot.min-1 2 000 ot.min-1
Volnoběžné otáčky 500 - 600 ot.min-1 500 - 600 ot.min-1 500 - 600 ot.min-1 500 - 600 ot.min-1 500 - 600 ot.min-1
Kompresní tlak 2,9 - 3,2 MPa (30 - 33 kp.cm-2) při 600 - 1 000 ot.min-1 2,9 - 3,2 MPa (30 - 33 kp.cm-2) při 600 - 1 000 ot.min-1 2,9 - 3,2 MPa (30 - 33 kp.cm-2) při 600 - 1 000 ot.min-1 2,9 - 3,2 MPa (30 - 33 kp.cm-2) při 600 - 1 000 ot.min-1 2,9 - 3,2 MPa (30 - 33 kp.cm-2) při 600 - 1 000 ot.min-1
Kompresní poměr 16, 5 : 1 16, 5 : 1 16, 5 : 1 16, 5 : 1 16, 5 : 1
Tlak chladicího vzduchu 1 765 kPa (180 mm vody) při 2 000 ot.min-1 1 765 kPa (180 mm vody) při 2 000 ot.min-1 1 765 kPa (180 mm vody) při 2 000 ot.min-1 1 765 kPa (180 mm vody) při 2 000 ot.min-1 1 765 kPa (180 mm vody) při 2 000 ot.min-1
Uspořádání ventilů OHV OHV OHV OHV OHV
Vůle ventilů studeného motoru :
- sací ventily 0,2 mm 0,2 mm 0,2 mm 0,2 mm 0,2 mm
- výfukové ventily 0,2 mm 0,2 mm 0,2 mm 0,2 mm 0,2 mm
Vstřikovací souprava PV8A 9P 915i 1531 PV8A 9P 915i 1531 PV8A 9P 915i 1532 PV8A 9P 915i 1531 PV8A 9P 915i 1531
Druh regulace omezovací omezovací omezovací omezovací omezovací
Vstřikovače VA 53S 463a 2641 VA 53S 463a 2641 VA 53S 463a 2641 VA 53S 463a 2641 VA 53S 463a 2641
Vstřikovací trysky DOP 140 S 435 - 83 DOP 140 S 435 - 83 DOP 140 S 435 - 83 DOP 140 S 435 - 83 DOP 140 S 435 - 83
Otevírací tlak 17 + 0,3 MPa (173 + 3 kp.cm-2) 17 + 0,3 MPa (173 + 3 kp.cm-2) 17 + 0,3 MPa (173 + 3 kp.cm-2) 17 + 0,3 MPa (173 + 3 kp.cm-2) 17 + 0,3 MPa (173 + 3 kp.cm-2)
Palivové čerpadlo ruční - typ CR1 - 2261 ruční - typ CR1 - 2261 elektrické - typ CS1A - 2254 ruční - typ CR1 - 2261 ruční - typ CR1 - 2261
Základní nastavení vstřikovacího čerpadla 24° + 2° před HÚ 24° + 2° před HÚ 28° + 2°před HÚ 24° + 2° před HÚ 24° + 2° před HÚ
Minimální tlak oleje 0,147 MPa (1,5 kp.cm-2) při 800 ot.min-1 a teplotě oleje 80°C 0,147 MPa (1,5 kp.cm-2) při 800 ot.min-1 a teplotě oleje 80°C 0,147 MPa (1,5 kp.cm-2) při 800 ot.min-1 a teplotě oleje 80°C 0,147 MPa (1,5 kp.cm-2) při 800 ot.min-1 a teplotě oleje 80°C 0,147 MPa (1,5 kp.cm-2) při 800 ot.min-1 a teplotě oleje 80°C
Schopnost provozu motoru :
- při podélném sklonu 40° 40° 40° 40° 40°
- při příčném sklonu 30° 30° 30° 30° 30°
Hmotnost motoru bez olejové náplně 845 kg 845 kg 845 kg 845 kg 845 kg

Spojka :

Počet lamel 2 2 2 2 2
Průměry spojkového obložení 350 / 190 mm 350 / 190 mm 350 / 190 mm 350 / 190 mm 350 / 190 mm
Vůle spojky 16 - 18 mm na vysouvací objímce 16 - 18 mm na vysouvací objímce 16 - 18 mm na vysouvací objímce 16 - 18 mm na vysouvací objímce 16 - 18 mm na vysouvací objímce
Dráha volného chodu pedálu asi 32 mm asi 32 mm asi 32 mm asi 32 mm asi 32 mm

Nápravy :

Počet náprav 3 3 3 3 2
Stálý převod v rozvodkách náprav 1 : 3,39 1 : 3,39 1 : 3,39 1 : 3,39 1 : 3,39
Sbíhavost kol 5 +(-) 1,5 mm 5 +(-) 1,5 mm 5 +(-) 1,5 mm 5 +(-) 1,5 mm 5 +(-) 1,5 mm
Příklon čepu (zatížený automobil) 6°+(-) 50´ 6°+(-) 50´ 6°+(-) 50´ 6°+(-) 50´ 6°+(-) 50´
Záklon čepu (zatížený automobil) 2° 30´ +(-) 30´ 2° 30´ +(-) 30´ 2° 30´ +(-) 30´ 2° 30´ +(-) 30´ 2° 30´ +(-) 30´
Odklon předních kol (zatížený automobil) 1° +(-) 30´ 1° +(-) 30´ 1° +(-) 30´ 1° +(-) 30´ 1° +(-) 30´
Druh kol 8 - 20 - 162,5 / 335 8 - 20 - 162,5 / 335 8 - 20 - 162,5 / 335 8 - 20 - 162,5 / 335 8 - 20 - 162,5 / 335
Rozměr pneumatik 11 - 20 16 PR 11 - 20 16 PR 11 - 20 16 PR 11 - 20 16 PR 11 - 20 16 PR
Huštění :
- přední náprava 700 kPa (7kp.cm-2) 700 kPa (7kp.cm-2) 700 kPa (7kp.cm-2) 700 kPa (7kp.cm-2) 700 kPa (7kp.cm-2)
- zadní náprava 600 kPa (6 kp.cm-2) 600 kPa (6 kp.cm-2) 600 kPa (6 kp.cm-2) 600 kPa (6 kp.cm-2) 600 kPa (6 kp.cm-2)

Řízení :

Převodový poměr 1 : 25,5 1 : 25,5 1 : 25,5 1 : 25,5 1 : 25,5
Počet otáček volantu k celkovému rejdu 6,5 6,5 6,5 6,5 6,5

Brzdy :

Provozní tlak vzduchu 600 + 20 (-50) kPa (6 + 0,2 (-0,5) kp.cm-2) 600 + 20 (-50) kPa (6 + 0,2 (-0,5) kp.cm-2) 600 + 20 (-50) kPa (6 + 0,2 (-0,5) kp.cm-2) 600 + 20 (-50) kPa (6 + 0,2 (-0,5) kp.cm-2) 600 + 20 (-50) kPa (6 + 0,2 (-0,5) kp.cm-2)
Provozní brzda
Průměr brzdových bubnů :
- vpředu 406 mm 406 mm 406 mm 406 mm 406 mm
- vzadu 420 mm 420 mm 420 mm 420 mm 420 mm
Celková účinná brzdící plocha 7 440 cm2 7 440 cm2 7 440 cm2 7 440 cm2 4 868 cm2
Dráha volného chodu pedálu brzdy 37 mm 37 mm 37 mm 37 mm 37 mm
Potřebná síla na pedál 350 N (36kpm) 350 N (36kpm) 350 N (36kpm) 350 N (36kpm) 350 N (36kpm)
Parkovací a nouzová brzda
Průměr brzdového bubnu 300 mm 300 mm 300 mm 300 mm 300 mm
Celková účinná brzdící plocha 545 cm2 545 cm2 545 cm2 545 cm2 545 cm2
Dráha volného chodu páky brzdy 110 - 130 mm 110 - 130 mm 110 - 130 mm 110 - 130 mm 110 - 130 mm

Naviják :

Délka lana - - 60 m - -
Průměr lana - - 17,5 mm - -
Největší tažná síla při navíjení zezadu v přímém směru - - 6 kN (6000 kp) - -

Elektrické zařízení :

Napětí elektrického zařízení 24 V 24 V 24 V 24 V 24 V
Uzeměn pól záporný záporný záporný záporný záporný
Akumulátory 12V / 175 Ah 12V / 175 Ah 12V / 175 Ah 12V / 175 Ah 12V / 175 Ah
Dynamo průměr 150; 24V / 500W průměr 150; 24V / 500W - průměr 150; 24V / 500W průměr 150; 24V / 500W
Alternátor - - vodotěsný 24V / 30A - -
Spouštěč 5,8 kW (8k) / 24V 5,8 kW (8k) / 24V vodotěsný 5,8 kW (8k) / 24V 5,8 kW (8k) / 24V 5,8 kW (8k) / 24V
Topení 6 BON 3 6 BON 3 12 BON 3 6 BON 3 6 BON 3

Sklápěcí zařízení :

Maximální provozní tlak oleje 13MPa (130 kp.cm-2) 13MPa (130 kp.cm-2) - - -
Doba potřebná k dosažení maximálního sklonu plošiny nebo korby (s užitečným zatížením) asi 15 s asi 15 s - - -


T 148 CA17

T 148 CAPL 15

T 148 CL

T 148 CAS 10

T 148 CAS 32

T 148 AM 369

T 148 HARA 60

T 148 HARA 60 VNM

T 148 VNM

T 148 S1

T 148 S3


Zpět na stranu "TATRA 148"